Karmajoga
Cesta shanti - změna mysli

Aneb cesta činů

Óm namó sarva tathágata
Óm nachť jsou pozdraveni všichni takto jdoucí 


Vše čeho je třeba je utišit se (Ramana Mahariši). Blaze tichým, neboť oni dostanou zemi za dědictví (ježíš Kristus - Kázání Na hoře). Kdykoli je kolem vás ticho - naslouchejte mu. Vnímejte je. Věnujte mu pozornost. Naslouchání tichu vyvolává ticho ve vašem nitru, neboť ticho lze vnímat jedině skrze ně samé (E. Tolle). Ale jedna věc je toto vědět a druhá věc je poznat co je tím myšleno a jednat a žít podle toho. Jeden moudrý člověk mi řekl, že pokud chcete žít mezi Nebešťany, tak musíte zároveň žít a myslet jako nebešťané, jinak to nejde. To co je tam nahoře, je jako to co je tady dole. Tedy činnost je jak na hoře, tedy v ráji, tak zde dole v našem ztotžnění se s tím, čím nejsme. Abyste mohli vstoupit do ráje musíte jen změnit náhled na svět kolem sebe, tedy změnit svou mysl, svůj způsob myšlení a hodocení věcí i způsob a míru energie jakou tomu všemu budete udělovat, abyste nakonec zjistili, že do ráje vstupovat už nemusíte, protože v něm už jste a vždycky jste v něm byli, jen jste si to neuvědomovali. Abyste pak mohli v ráji zůstat musíte změnit i způsob své činosti a vše dělat taky tak jako nebeštťané. Ráj je předstupěň a předúroveň sjednocení a probuzení. Ráj má ještě tedy také své supně a úrovně, prorotože ráj je ještě cesta a pohyb a posun odněkud, někam což ještě stále vyolává iluzi času a pohybu s nímž je čas svázán. Ale je zde už věděno a vnímáno, že probuzení je o zastavení. Zastavení se je pak Probuzením a Probuzení je změna stavu bytí na stav konce veškerého pohybu, snažení a úsilí, je to stav mimo čas a prostor, mimo iluzi času a prostoru, je to stav bytí tuto iluzi vytvářející.


 Cesta shanti, změny mysli je tedy nabídkou možnosti už nyní, tady a teď na této zemi a v tomto životě vstoupit do ráje a očistit sebe sama a tím i svět kolem sebe alespoň částečně tam kde to jde od nánosu iluze a neporozumění a díky tomu i zcela odstranit všechny své strachy a bolesti a také zmírnit bolest strach a utrpení světa. Už na začátku této cesty se zbavíte mnoha svých bolestí a strachů a k jejímu konci teprve spatříte v plné kráse nádheru a velkolepost světa. Podstatné je, že vše je ve vaší mysli v jejím nastavení a vyladění, protože mnozí říkají co čtete tím jste, nebo co jíte tím jste, ale to vše je jen částečná pravda, ale podstatné je to co si o sobě a světě myslíte tím doopravdy jste. To co si myslíte, to ve všech možných formách a podobách vysíláte do světa a to samé se vám tedy od světa vcrací. Není podstatné zda chcete měnit svět, nebo sami sebe, ale to jak smýšlíte, tím měníte sami sebe a tím i svět kolem Vás. To co si o světě myslíte tím, je svět pro Vás a to co si o světě myslíte tím i Vi se stáváte pro vesmír. O tom co je zde psáno, to je jako s jezerem v horách můžete o tom pochybovat, ale pokud žízníte a uvěříte v možnost, respektive připustíte možnost, že by jezero s průzračně čistou léčivou vodou mohlo v horách opravdu existovat pak teprve půjdete toto jezero hledat. Co je tedy třeba udělat a jak pracovat se svou myslí ? To co jediné je opravdu třeba je utišit mysl, protože skutečnost není vaší myslí, ale je vyší myslí přetvořenou a překroucenou Vaším ztotožněním s tím čím ve skutečnosti vůbec nejste.

Karmajóga


Co je tedy Karmajóga. Jóga jako taková v překladu znamená ujařmení, ovládnutí, myšleno vlastní mysli. Tedy Jóga je souborem cest k ovládnutí vlastní mysli za účlem osvobození od trpení a iluze a za účelem dosažení vyššího poznání až po dosažení změny vlastního bytí, tedy vlastní existence. Karma znamená zřetězení příčin a následků našich činů, ale nejen našich činů, ale i našeho myšlení a náhledu na svět kolem nás. Karmajóga je tedy jógou činů, tedy cestou činů, která má vést ke změně myli za výše popsaným účelem. Co je pro to tedy opravdu nutno uděla trochu obšírněji:

  1. Je třeba si v prvé řadě uvědomit čím jste a co je překážka se tím stát. Jste čisté svobodné vědomí, bytí, existence blaho a štěstí, jste láska. Cesta k potvrzení toho, že tomu tak opravdu je, je především meditace. Smyslem meditace je zastavit mysl, aby se mohlo projevit - přijmout to co je za myslí. Potvrzením toho, že jste na dobré cestě je zvyšující se míra vašeho pocitu štěstí a vnitřní radosti a narůstající pocit svobody a také úžas s objevování skutečné krásy a velkoleposti světa. Je třeba poznat a pochopit, že ve skutečnosti stále jste v jednotě bytí a jste takto vším ve všem, tedy jen jedna jedinná skutečně existující bytost - vědomí. Vědomí a existence naprosto svobodná, všemocná, dokonalá a v plnosti všeho spočívající, neosobní, láskyplná a ničím neomezená. Toto se vpravdě nedá ale naučit, nedá ani plně poznat a pochopit, natož to plně vyjádřit. Přesto je možné to zcela plně poznat a to jen tak, že se tím opět stanete, protože tím jste a vždy jste tím byli, jen jste na to zapoměli a ve svém zapomnění na to jste se ztotožnili s tím, čím nejste, tedy s tím co je nestálé proměnlivé a pohou iluzí, protože ve skutečnosti realita je tedy ještě vše toto co doposud znáte sice obsahující, ale nekonečně dále překračující, měnící a zároveň vytvářející. Realita zbavená iluze je tedy zcela jiná vyšší dimenze a je to skutečný jedinný reálný a opavdu existující stav VAŠEHO BYTÍ. Naše dosavadní běžné vnímání reality je tedy nejen zkreslující, ale i zcela neúplné, a navíc jaksi maruby, tedy obráceně oproti skutečné realitě. Toto o čem zde píši není tedy jen nějaké učení, není to nějaké poznání, pochopení nebo cokoliv jiného, ale je to především stav Vašeho Bytí a tedy zela jiný z toho plynoucí stav Vašeho vědomí a tím i způsob vnímání, ale i skutečnost znovunabytí energií a schopností čehokoliv bez omezení. Pokud dosáhnete jednou tohoto stavu nalezení sebe sama a ukotvíte v něm svou pozornost do té míry až s Vámi splyne, potom budete sice stále ještě v omezeném těle omezených možností, ale bude mít už dveře do možností všdch možností stále otevřené. Jedinné co je tedy třeba je se tomuto stavu bytí přiblžit a do něho se znovunavrátit. Je to jedinný skutečně existující všeobjímající, vše obsahjící a ve všem jsoucí stav Vašeho bytí a vše ostaní je jen iluzí. Iluze nespočívá v tom, že by vesmír, nebo věci kolem Vás neexistovali, i když  tak se to dá říci, ale podstata vší iluze spočívá v tom, že vesmír a věci jsou něčím jiným a v jiném stavu bytí, nežli se vám ve vaší iluzi zdá. Naštěstí žádná iluze není dokonalá a dřív, nebo později se musí projevit skutečnost a proto platí krásné vyjádření tohoto obsažené v Bhavahadgítě: "To co není, nemůže trvale být a to co jest, nemůže trvale nebýt". Ten kdo se v pravdě navrátil ke svému zdroji nemůže už jinak, než ho milovat a obdivovat a přijímat vždy, za každé situace a za všech oklností a tak už jen ve všem a za vším jen jeho vždy vidět Takový člověk je už na přímé cestě k jednotě a splynutí bytí.

  2. Překážkou k tomu dosáhnout výše popsaného stavu jsou tedy především dvě věci iluze o Vašich závislostech a iluze o Vašem egu. Ego bylo svého času důležitý evoluční nástroj, ale nyní je třeba se ho zbavit a je třeba si uvědomit jeho podstatu. Jedině Vaše ego je to co se může pro něco urazit, nebo na něco - někoho hněvat, Jedině Vaše ego se může něčeho bát, jedině Vaše ego může něco někomu závidět. Jedině Vaše ego neustále nějak hodnotí samo sebe a své okolí a přiděluje tomu nálepky a přiděluje důležitost a hodnoty v dualitě, jako pro mne dobré a dobré obecně a pro mne nedobré a nedobré obecně a podobně. Tomu co by mohlo ego ohrozit, nebo v tom v čem ego spatřuje hrozbu, nebo co by chtělo získat, tomu všemu uděluje různou energii a vytváří tak závislosti. Budha říkal že jsou dvě příčiny utrpení a to být spojený s tím co je nám nepříjemné a být odloučený od toho co je nám příjemné. Jedině Vaše Ego, tedy ego jako takové stanovuje co je nám příjemné a žádoucí a s čím chce být tedy spojeno a stejně tak určuje co je pro nás nepříjemné a od čehož tedy chce být odloučeno. Jen Ego se tedy může něčeho dožadovat a jedině ono může vytvářet a vytváří iluzi. Tedy vytváří iluzi  vašich potřeb a závislostí. Jedině vaše ego nedokáže existovat v přítomném okamžiku a neustále se stará o to co bylo a co bude. A jen a jen Vaše ego neustále vytvaří nějaké obavy z toho co by se mohlo stát a jen Vaše ego jako takové vlastně vůbec pociťuje strach. Uvědomte si tedy jeho podstatu, tedy podstatu svého ega, tak jak je výše popsána a nebojujme s ním, ale nepřidělujtme mu žádnou energii a žádný význam a ono samo postupně takto ztratí svou sílu a moc. Omezte své potřeby a žádosti na minimum, ale není to pro askezi, a není dobré si to s askezí spojovat. Askeze je slepá cesta, která nevede nikam. Lepší je zjišťovat a uvědomit si, že své závislosti a žádosti ve skutečnosti nepotřebujete, že Vám brání tomu být skutečně svobodnými a šťastnými. Neberte to jako ztrátu něčeho, ale jako zisk a to především zisk vnitřní svobody. Jedině ten kdo se oprostil od strachu o sebe a ode všech svých žádostí a závislostí, ode všech svých potřeb může být skutečně šťastný a skutečně svobodný a jedině jako takový se může navrátit k plnému sebeuvědomění si sebe sama, tedy k tomu čím doopravdy ve skutečnosti je. Jedině ten, kdo nemá nějaký konkrétní domov, který by nezbytně potřeboval pro své přežití, protože poznal, že celý svět je jeho domovem a všude nachází to co potřebuje aniž by o to usiloval, je skutečně svobodný. Jedině ten kdo si uvědomí, že ve skutečnosti nic nevlastní, protože nic z toho si do hrobu nevezme zná pravou podstatu věcí. Vaše rodiče, Vaše dítě, Váš majetek to vše není Vaše a je Vám jen propůjčeno k užívání. Jedině zase opět Vaše ego vyvolává pocit vlastnictví. Ani Váš partner není Váš a je Vám jen propůjčen pro lásku. Skutečná láska je nesobecká a nic nepožaduje a nevytváří si žádné potřeby a ideály, ani žádné požadavky. Jedině Váše schopnosti a zkušenosti a poznání na cestě jsou skutečně Vaše a jen toto jediné vám skutečně patří a vždy zůstává a to i po Vaší tělesné smrti.

  3. Poznávejte a uvědomujte si svou energetickou bilanci. Ve skutečnosti nejste nic jiného než různými formami energie. Dobrá možnost jak si uvědomit více jemnohmotné energie je alespoň týdenní půst. Naučte se vše dělat jen pro radost, tak aby Vám nic energii neubíralo, ale tak aby Vám vše energii vracelo. Neotročte a nepracujte, zejména nepracujte pro to aby jste měli na obživu a své potřeby. - nic ve skutečnosti doopravdy nepotřebujete, ani jíst a vše co opravdu nezbytně potřebujete bude Vám nějak dáno pokud tomu stavem Vaší mysli nebudete bránit. Poznávejte jak pracuje a vesmír, protože on ve skutečnosti vytváří veškerou práci, aniž by se jekkoliv namáhal a aniž by vyvíjel jakékoliv úsilí a naučte se vše dělat stejně. Bhavahadgíta : "Pohleď na mne Ardžuno, já níc nedělám, nic nevykonávám, nepracuji a o nic neusiluji a přesto pokud bych jen na chvilku přestal ve svém úsilí a ve své práci, všechny světy by zankly a proměnily by se ve zmatek a ve zkázu. Pokud tedy pracujete, pracujte skutečně poctivě, podle svých nejlepších znalostí a možností, ale zároveň prací nepracujte, nedělejte to za nějakým účelem, ale pro radost a v každé práci hledejte především něco co by Vás na tom bavilo a bylo pro Vás radostí. Práci vykonávejte jen proto, že je třeba ji vykonat, jako láskyplnou oběť vesmíru z čiré radosti a pro radost a učte se soustředit na to co děláte a dělejte vše jako byste vykonávali nikoliv práci, ale jeko byste se věnovali svému koníčku, svému hobbi, své zábavě a hledejte ve všem jen vnitřní radost i v práci zdánlivě zcela nesmyslné. Pokud práce nevyžaduje Vaší pozornost a pokud Vaši pozornost plně nevyžaduje Vaše okolí snažte se nenechat Vaší mysl volně vytvářet řetězení nedůležitých nepodstatných a s vaší prací nesouvisejících myšlenek, ale snažte se zastavit svou mysl a soustředit se na prázdno za ní a na přítomný okamžik a po čase cviku v tomto směru se na místě prázdna zároveň objeví sice vnitřní prázdno, ale Vnitřní velké Prázdno plné neosobní čisté radosti a štěstí a to do té míry, že po tom začnete sami toužit a vyhledávat to. Konečne vrátí se Vám dědictví Shanti - tedy neobyčejného, nezměrného vnitřního a tím i vnějšího neomezeného a neomezitelného štěstí, klidu a míru.

  4.  Konečně naučte se, že svět kolem Vás je jednota a dualita, že je iluzí. Z jednoty vzniká mnohost. Vesmír jako takový, vždy byl, je a bude dokonalý. Vše co se Vám zdá být, že je nedokonalé je jen vaše představa o tom že je to nedokonalé. Vesmír jako takový je dobro a láska a zlo a nenávist je jen iluzí, která v něm vzniká a je jen a jen klamnou představou Vašeho ega. Symbolem toho je jing a jank, kdy světlo v sobě obsahuje zárodek temnoty a naopak a jedno se proměňuje v druhé. Vždyť aby mohlo svítit slunce tak musí občas pršet a naopak. Láska není možná bez nenávisti a zlo podmiňuje dobro. Moudrý člověk o tom ví a nevidí žáídný důvod proč by se měl pro to vzrušovat, nebo trápit. Naučte se uvědomit si, že Vaše zisky a ztráty se Vás netýkají, že už nyní tady a teď jste zcela svobodné a nezávislé bytosti. Dobré přijímejte tak jako zlé a nehodnoťte nic jako dobré a a zlé, Snažte se zbavit všech negací a negativních pojmů jako iluze a hledejte ve všem jen to dobré a prospěšné. Pokuste se dívat na svět z pozice nezučastněného pozorovatele. "Ten kdo vidí ve všem, vždy a za všech okolností jen mne a ten kdo přijímá zisk jako strátu, jde přímo ke mně ó potomku árjů" (Bhagavhadgíta). Absolutno, tedy souhr všech nekonečen nekonečných vesmírů a vech možných i nemožných dějů, snů, světů a všech možností bytí má ve skutečnosti jen jednu formu bytí nepojmenavetlnou a nevyjádřitelnou, spočívající v jednotě bytí mimo dualitu. Dá se snad nejblíže vyjádřit slovy, bytí, existence a nesmírné štěstí a blaho a také všeobjímjící neosobní láska, která nc nepotřebuje a ani nic nežádá, jen dává. Nemusíte tomu věřit ale jednou sami poznáte že je tomu tak.

  5.  Důležitost vašeho pohledu na svět kolem Vás je veliká. Pokud tedy nebudete nikde, nikdy v ničem spatřovat zlo, nedostatek, nedokonalost a nečistotu, ale budete vše přijímat jako velkolepou Boží hru a budete ve všem hledat vždy jen dobro, krásu, dokonalost, radost a čistotu, pak nikde už pro Vás nebude nic špatného, nečistého a nedokonalého a neradostného a pokud už vše budete dělat ne za účelem zisku něčeho, ale čistě jen pro radost z věci a ne ani tak pro sebe jako více pro druhé, jako oběť s lásky nejvyššímu bytí, tak s úžasem zjistíte, že jste v ráji a že Vám nic energii nebere, ale že ji Vám vše jen vrací. Nebudete pak už nikdy s ničím bojovat a vše budete jen přijímat. Bojovat s čímkoliv je nesmyslné, protože nakonec nebojujete s ničím jiným, než jen sami se sebou. Jediné s čím je třeba opravdu bojovat je se svou nevědomostí, strachem a se svými závislostmi. Když se s tímto plně stotožníte, tak protože ve světě nebudete s ničím bojovat a ani na nic nebudete útočit, tak ve světě nic nebude bojovat s Vámi a nebude na Vás ani ničím útočit. Poznáte tak, že netřeba cokoliv měnit a nic už nebudete ani chtít měnit k lešímu a přesto vše kolem Vás se bude zcela samovolně a dokonale k lepšímu, opravdu nenásilně a krásně měnit. Je třeba si uvědomit, že většina lidí není s to přijmout realitu takovou jaká je a plně si uvědomit, že je dokonalá a krásná. Největší problém je tedy v tom, že ego si vytváří neustále podle svých omezených možností a povětšině zcela iluzorních potřeb představy o tom jaká by měla realita být a protože ona taková není, tak se jí snaží znásilnit tím, že se pokouší jakýmikoliv prostředky realitu přizpůsobit svým nedokonalým představám. Poručíme větru a dešti to je přístup zcela neuvědomělý, je to přísup ega. Ale přimjout vítr i déšť a radovat se z něho a být za něj vděčný, to je přístup porozumění a lásky, to je cesta jednoty se vším. Proto skutečně moudrý člověk spatřuje ždy za všech okolností a ve všem, nejvyšší moudrost a nemění svět kolem sebe, protože ho spatřuje dokonalým, ale tím jak mění sám sebe k dokonalosti mění zcela samovolně bez úsilí k dokonalosti i vše kolem sebe. Čistá radost a opravdu nosobní láska je tvůrčí a  vytvaří tak samovolně opět radost a lásku, ale strach, zoufalství a nenávist, tam je to o úsilí a utrpení, protože něco je špatně a tak zoufalství a nenávist plodí sebeobvinění a vrací znásobenou nenávist a zoufalství v utrpení plné destrukci. Skutečná láska je neoosobní a je to láska, která nc nevyžaduje, tam není  už ego přítomno. Láska terá něco vyžaduje a chce něco měnit, to už pak není láska k obektu lásky, ale je to láska k představě ega o tomto oběktu a kdo takto miluje má víc rád sám sebe, než předmět nebo osobu své lásky. Většina lidí, kteří z jakéhokoliv důvodu něčím trpí, nebo pro něco se trápí z nějakého důvodu se bojí čisté neosobní lásky a radosti a raději vice milují své utrpení a trápení. Co je toho tedy příčinou, no co jniného než opět jen lidské ego, kdy ego se bojí o ego. Ego nedokáže skutečně milovat, protože ono milije především samo sebe a své nedokonalé a velmi osobní představy o světě kolem sebe. Je to jen ego a nic jiného, kdo, nebo co nedokáže vidět a přijímat realitu kolem sebe v její dokonalosti a kráse. Lidé povětšinou velmi milují sami sebe, což by bylo dobře, pokud by se milovali v podobě jednoty všeho se vším, jenže oni se z této jednoty vyčleňují a navíc se této jednoty, dokonalého prázdna a ticha ještě i bojí, protože toto ticho a prázdno je natolik cizí jejich mysli, která nedokáže spočinout v tichu a prázdnu a musí se neustále něčím zabývat. Prvním krokem je tedy vzdát se s láskou a pochopením kormidla vého života a odevzdat vše vyšší vůli s porozuměním, že univerzální nejvyšší vědomí to umí lépe než vaše ego. Druhým krokem je pak utišit svou mysl. Víc už není třeba a vše jde pak samo a dokonale tak jak má. 

  6. Nepřirozenost - nenormálnost stavu Vašeho bytí. Nejvíce snad je třeba si také uvědomit, že stav v němž se nacházíte a v němž se nachází většina lidí je nepřirozený, protože lidé nedokáží být sami se sebou a to do té míry, že si potřebují od sebe samých odpočinout a nutí je to hledat cokoliv co jim umožní zapomenout sami na sebe, tedy na své ego a to vše je stojí nesmírně energie zbytečně vynaložené. Smiřte se tedy především sami se sebou, nic nehodnoťte a vše přijměte a neodsuzujte jakkoliv a to sebe, ani druhé. Pokud se smíříte sami sebou a přestanete bojovat sami se sebou a přijmete sami sebe a naučíte se být sami se sebou se svou myslí, tak už pro Vás bude hračkou přijmout vše a smířit se se vším ve Vašem okolí a nakonec v celém světě. Pokud vy se smíříte zcela sami se sebou a s tím i s celým světem a zcela ho přijmete, tak celý svět naprosto a se vším přijme Vás. Přijme Vás svou láskou a milostí a to do té míry, že mezi Ním a Vámi už nebude rozdílu a zdánlivá dualita, tedy zcela plynule a samovolně se promění v konečnou jednotu. V pravý a jedině existující skutečný sta Bytí. Co je smysl mše svaté ? No přeci nic jiného než-li přijmout s láskou a pokorou Kristovo tělo. Ale co je skutečně Kristovo tělo a kde se nachází ? Přeci ta oplatka a vše co přijímáte na mši svaté to je jen symbolem Kristova těla. Skutečný žijící Kristus je přeci všude kolem vás a denně se ho dotýkáte a mluvíte s ním. Je to přeci celý svět a celý vesmír, je to nekonečno, nekonečen a přeci přes to všechno je to předeším nesmírná radost a čistá a neosobní láska. Proč tedy mnozí přijímáte při mši Kristovo tělo jen jako pouhou oplatku a víno, ale zdráháte se přijmut celou skutečnost kolem vás se vším všudy co to obnáší ? Pokud odpustíte sami sobě a nebudete sami sebe soudit tak snadno odpustíte druhým a ani je už pak nebudete soudit. Pokud odpustíte světu a nebudete ho nijak soudit, pak i svět odpust vám a nebude vás soudit. Když ale umenšíte a necháte zahynout své ego na úbytě, tak už nebude nikdo kdo by mohl trpět, radovat se a odpouštět a nebude ani nikdo komu by mohlo být odpuštěno a komu by mohlo být způsobeno utrpení.

  7. Za nejdůležitější je možné považovat zákon příčiny a následku. Tedy jak se do lesa volá tak se z lesa ozývá. Zda do vesmíru posíláte energie, myšlenky, činy, hmotné věci, či věci zcela nehmotné, ať je to umění, pocity a přání to vyjde zcela nastejno a vše je to důležité, ale na čem opravdu záleží je to jeké povahy toto vše je a to buď kladné, nebo záporné. To co vše do vesmíru posíláte, tím se sami stáváte, tím vesmír měníte a spoluvytváříte. Co do vesmíru posíláte tím je vesmír pro Vás a to čím je vesmír pro vás tím se i vy sami pro vesmír stáváte. Pokud do vesmíru budete posílat jen nenásilí, vstřícnost, pochopení, porozumění, radost a lásku, pak celý vesmír vám bude vracet opět jen nenásilí, vstřícnost, pochopení, porozumění, radost a lásku a navíc celý vesmír se pro vás stane čirou radostí, pochopením, porozuměním, otevřenou vstřícností a všeobjímající neosobní skutečnou velkou a nesmírnou, krásnou láskou. Nakonec tedy i vy budete pro vesmír nenásilí, vstřícnost, pochopení, porozumění, radost a láska. Sama karma, tedy příčina a následek a osud chcete-li nad vámi ztratí svou moc. Váš osud, příčina i následek, vše toto má nad Vámi moc jen pokud se s tím ztotožníte a přijmete to za své a pokud se toho bojíte a ve svém strachu se to snažíte řešit. Vše toto co je kolem nás je neustále proměnlivé a velmi relativní a je to i zcela iluzorní a jako takové nemá žádnou moc nad vámi, nad tím čím skutečně jste, ale má to moc jen nad iluzí vašeho ega. Jen iluze Vašeho ega se může něčeho bát, něčím být ohrožena, něčím být uražena, nebo ztrapněna a jen iluze vašeho ega může pociťovat nedostatek něčeho. Pokud řešíte a přijímáte ztrátu stejně jako zisk, tak co vás múže ohrozit jakou pak má nad Vámi, nebo může mít nad vámi moc vaše karma, tedy příčina a následek a váš osud. Pokud se zřeknete Vašeho ega a přetanete ho řešit, tak se zřeknete toho, čeho jedinného se jakákoliv ztráta, zisk, bolest, hněv, radost, deprese, strach, urážka, ponížení, ale i povýšení může vůbec týkat. Zřeknete se podmětu tohoto všeho a co pak tedy zůstane. Pokud zcela odstraníte iuluzi zůstává jen úplná čistá a nahá realita, jen to co doopravdy je, jen čirá skutečnost, jen to čím dooprady jste a vždy jste byli a budete a nemůžete nikdy nebýt a přetat tím být můžete jen v iluzi. Jednou zcela překonaná iluze se už nikdy nemůže vrátit. Jen malé dítě se může bát a bojí se svého stínu a lpí na svých hračkách a potřebuje je, ale až dospěje přestane se bát svých stínů a odloží své hráčky jako něco co mu svého času dobře sloužilo a bylo mu milé, ale odloží to protože to už dále nepotřebuje a protože by mu to bylo přítěží a zbavovalo by ho to jeho svobody..Dospělí člověk rozumí svému dětství a chápe je, ale malé dítě nechápe svět dospělých a nerozumí mu. Toto je ale jen přměr, ale vpravdě, velmi malé dítě si pamatuje stav svého bytí z něhož vyšlo do iluze a proto říká Ježíš nechte děti jítí ke mně neboť jejich je krílovství nebeské. 
Co dodat nakonec. Mnozí lidé i já dříve hjledají v ezhoterice a vyšších pravdách a zákonech vesmíru v dharmě - chcete-li, nějaké velmi veliké záhadnosti, složitosti a metafyziku, ale poznal jsem že je toto vše jen velmi jednoduché, prosté ale i logické a při tom velmi krásné a láskyplné. Tedy ve své podstatě a ve svém zdroji nesmírně krásné, dokonalé a úžasné a velmi prosté a jednoduchě zároveň. ale ve svých projevech nesmírně, nekonečně složité proměnlivé a různorodé, Taková a tak úžasná a krásná je tedy pravda a realita a to co doopravdy je. To co doopravdy jste. Tedy utište se, abyste slyšeli ticho, abyste slyšeli ohromující harmonii a sílu ticha a aby jste se zastavili v tady a teď a byi alespoň na chvilku, to co doopravdy jste, abyste šlyšeli skutečné jsoucno a uviděli jste vše jen jako čistou krásu, štěstí a radost a skutečnou neosobní lásku a přijímejte a řešte vše jako krásu, štěstí a radost a skutečnou neosobní lásku. Pokud to učiníte, pak budete vše samočině a bez úsilí přetvářet na krásu, štěstí a radost a skutečnou neosobní lásku a budete pro vesmír štěstím, radostí a skutečnou a neosobní láskou a pak celý vesmír se pro Vás stane krásou, štěstím a radostí a skutečnou neosobní láskou. Paradoxně pokud se všeho zřeknete a ničeho si už pro sebe nebudete žádat a budete, pokud tedy vůbec budete něco chtít, nebo žádat, tak to budete chtít už vše jen pro druhé, ale nikoliv jen a především pro sebe, pak teprve vše doopravdy získáte a vše vám bude doopravdy dáno. O svatém Františkovi s Asissi se říkalo že je prosťáček boží, boží blázen a bratr láska. Buďte tedy i vy prosťáčky božími, božími blázny a bratry láskou.  

Óm shanti óm shanti óm
Óm namó sarva tathágata
Óm nachť jsou pozdraveni všichni takto jdoucí

© 2015 Jaroslav Dub ský. Střemeníčko-Bouzov Morava, Praha, Velká chmelištná u Rakovníka
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky