Komunita Cesta shanti - změna mysli
účel, smysl a její
poslání.
Vnímejte to tak, že je to vlastně má osobní vize a určitá forma výzvy desatera
možností, něco jako manisfest shrnutý ve wordu pod názvem Hlkoncepce1.doc a pokud bych tohle nenapsal já sám, udělal by
to určitě někdo jiný obdobně, někde jinde. Jde o to, že Komunita Cesta shanti -
změna mysli nemá být a už ani není jen čímsi virtuálním na Hearthu, ale živým
organismem lidí obdobného vnímání, hledání poznání i smýšlení stran spirituality, neboli džnány
(učení) což je i Maharišiho termín mimo toho pokud nehovoří přímo o Átmanu (https://cs.wikipedia.org/wiki/Átma)
Budu tedy rád pokud se vytvoří společenství, abych to tak nazval bratrstva lidí, kteří budou o sobě vzájemně vědět pomáhat si a pokud
někoho z nich osloví samotný projekt a zapojí se nějakým způsobem do jeho
realizace a spolutvorby tak budu jedině rád, protože to co jsem v projektu
nastínil je běh na delší trať a je to jednoznačně pro kolektiv, protože jeden člověk sám o sobě by na to
nestačil něco takového zvládnout a završit.
Jde o to, že lidé, kteří jsou více uvědomělí ve smyslu
spirituality si v poslední době uvědomují
její vzestup na přelomu 20 a 21 století.
Nebudu se zde podrobněji zabývat pojmem
co vnímám pod slovem spiritualita,
neboli džnána - učení, ale rámcově se o tom zmínit musím a myslím si, že bude
nejlepší pokud to provedu formou odkazů aby za mne promluvili v tomto smyslu
lidé povolanější. Jsem už starší
člověk a
v době kdy toto píši je mi 63
let. Spiritualita je u mne ne víra v
něco, ale přesvědčení pramenící ze zkušeností celého mého života, ale i
z přímého poznání mystickou cestou hledání konečného poznání smyslu bytí a
tedy i něco jako konečné teorie všeho. Je to něco co navazuje na myšlení lidí typu
jako byli Petr Chelčický (https://www.google.cz/search?client=opera&q=wikipedie+Chelčický&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8)
,
Dostojevský (https://cs.wikipedia.org/wiki/Fjodor_Michajlovič_Dostojevskij),
sv. František s Assisi (https://cs.wikipedia.org/wiki/František_z_Assisi),
Mahátmá Gándí (https://cs.wikipedia.org/wiki/Mahátma_Gándhí),
Niels Bohr - projekt Manhattan (https://cs.wikipedia.org/wiki/Niels_Bohr),
David Bohm - rovněž projekt Manhattan (https://cs.wikipedia.org/wiki/David_Bohm)
a Ramana Mahariši (https://cs.wikipedia.org/wiki/Ramana_Maharši).
Nutno k tomu dodat pro do vysvětlení, že logickým paradoxem dějin 20 století je, že největší a nejkatastrofálnější válečný konflikt v dějinách lidstva v podobě druhé světové války zadal podmět, ekonomickou základnu a nutnost pro odhalení podstaty hmoty jako takové, čím byl významným faktorem pro urychlený filosofický a vědecký posun v dosavadním poznání lidstva v tomto směru. Snažili se o to především dvě velké soupeřící mocnosti a to jak Německo tak USA. V USA mělo úsilí o rozkrytí podstaty hmoty a vývoj jaderné (atomové) zbraně krycí název projekt Manhattan což byla hovorová zkratka Manhattan Engineering District (MED). (https://cs.wikipedia.org/wiki/Projekt_Manhattan)
Protože tedy krom filosofie, mystiky transcendentna a různých
náboženství magie, šamanství a cesty Taa a filosofického podkladů starých
bojových umění, zejména samurajů, jsem
se zabýval laicky na úrovni svého středoškolského vzdělání i vědou zejména
fyzikou, kvantovou fyzikou a astrofyzikou
záhy jsem pochopil, že věda si v dnešní době začíná podávat ruce
s náboženstvím a zejména kvantová
fyzika vytvořila nejen obrovské paradigma
(záhadný rozpor) zdánlivé problematiky neslučitelnosti výsledků teorie
relativity (makrosvět a objekty nad Planckovou úrovní velikosti) a kvantové
fyziky (objekty a svět mikrosvěta pod Planckovou úrovní velikosti) a že tento
rozpor nemohl jinak než přerůst do roviny filosofické snažící se dát porozumění
přelomovým objevům k němuž nejlepší a nejschopnější mozky světa v současné
době dospěly. Zkráceně to lze nazvat a popsat tak, že svět, tak jak ho vnímáme
je jen zlomkem skutečné reality a že náš způsob vnímání světa na němž je
postavená i lidská řeč a veškeré dosavadní poznání lidstva je značně zavádějící a zkreslený ve vztahu
k tomu, co a čím tento svět kolem nás ve skutečnosti je. Hovoří se
v tomto smyslu o klamu o iluzi viz třeba Hinduisická májá viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Májá
.
Dalo by se to vyjádřit tak, že svět kolem nás je jen jakousi formou snu ve snu,
který sami spoluvytváříme jako subjekt
zdánlivě vlastního osobního snu jen zdánlivě - iluzorně odděleného od
objektu celku tedy mega snění skutečné
reality. Hovoří se v tomto smyslu o Kvantové mystice a dalo by se říci, že
jejím otcem je vědec a člen týmu Manhattan David Bohm. Lze to říci i tak, že současné vědě dělá
veliký problém přijmout za skutečnost to na co jediné logické vysvětlení slučující velké paradigma současné fyziky relativně zdánlivé
neslučitelnosti kvantové teorie a teorie
relativity jednoznačně poukazuje a to je právě ona skutečnost že hmota a tedy i
reálný svět hmotou tvořený je neskutečná a v podstatě neexistující
z čehož plyne i to, že svět jak ho známe a vnímáme neexistuje a je jen naším
vlastním a kolektivním snem a velkou holografickou super projekcí. Ty
z Vás koho by to blíže zajímalo odkazuji na Michael Talbot : Vesmír jako
hologram - viz :
https://files.kozmicka-iluzia.webnode.cz/200000052-c1d8cc2d44/Michael-Talbot---Vesmír-jako-hologram.pdf
Tedy stran objevení modelu atomu a atomového jádra o tom Niels Bohr řekl, že
nelze k výzkumu tohoto přistupovat klasickým vědeckými způsoby a že e
setkal s kvantovou teorií a jejími důsledky a nezarazilo ho omračující
dilema až podivné bizarnosti a zdánlivé
nepochopitelnosti zejména v tom že atom se může chovat zároveň jako
částice, nebo foton, případně jako vlna tj. množina částic a že pozorovatel
ovlivňuje pozorované nepochopil, o čem vlastně kvantová fyzika je. Konečně syn
Nielse Bohra - Aage Niels Bohr pokračoval v jeho výzkumech a není náhodou,
že od roku 1978 byl členem Papežské akademie věd.
Pokud by se mne tedy někdo zeptal v co věřím, odpověděl bych mu tím, že bych řekl, nevěřím v nic, ale jsem přesvědčen, že To co skutečně je a je doopravdy skutečné skutečně je a existuje a že je to něco, co je objektem zahrnujícím vše, ale současně i něčím co zároveň i není, je nad dualitou a je nevyjádřitelné, nepopsatelné a neuchopitelné a tedy slovy staroindických véd, jaký podiv, že toto může být předmětem učení a poznání a že o tomto někdo může podat výpověď. Pokud tedy v něco opravdu věřím tak v silu mysli a myšlenky samotné a velkou moc a sílu transcendentálního univerzálního vědomí - nadvědomí chcete-li, které je tvůrcem a zdrojem všeho vším ve všem a ničím v ničem zároveň. Bhagavángíta (zpěv vznešeného) o tom hovoří slovy "to co je nemůže stále nebýt a to co není nemůže stále být". Zakončil bych to tedy třemi buddhistickými poklady, které leze vyjádřit dvojím způsobem a to : oddaností Budhovi, dharmě (také dhana) a sanghe (komunitě a to co představuje) anebo také ctětě a učte se džnáně, žijte džnánu a završte džnánu poznáním (nirvánou-vyvanutím džnána je učení).